Anwar kata para demonstran Israel jaguh kampung, Anwar pula jaguh apa?

Saya tertarik dengan video majlis makan malam PKR di Padang Timur Petaling Jaya, pada 20 Februari lepas. Tertarik kerana majlis itu disangkakan anjuran DAP tetapi rupa-rupanya PKR. Tertarik kerana Anwar jemput ramai diplomat asing, dari kedutaan asing termasuk Australia, Eropah, Amerika Syarikat, India dan lain-lain.





Sejak bila pula kedutaan asing berminat campur tangan politik Malaysia dan dalam banyak parti di Malaysia, hanya PKR sahaja kedutaan asing minat. Kenapa ?
Dengan kedatangan wakil-wakil kedutaan asing, Anwar berucap dengan penuh semangat malam itu. Garang semacam. Anwar kata saja nak tunjuk garang kepada kedutaan asing, nak beritahu mereka, kita (PKR) masih kuat. Masih berpengaruh!

Kenapa Anwar perlu tunjuk kuat, tunjuk masih berpengaruh kepada kedutaan asing ? Apa faedahnya ? Apakah selama ini, Anwar telah buat apa-apa perjanjian dengan duta-duta asing terutamanya Eropah dan Amerika Syarikat ?

Anwar kata, 'tadi duta tanya saya, bila lagi nak tukar kerajaan ?' Anwar jawab..sabar..sabar..pelan-pelan.. 'i have the numbers..increasing by the hour'

Itu cerita 16 september yang tak menjadi. Cerita selepasnya nak tawan Sarawak, nak tawan itu, nak tawan ini, akhirnya kerna sibuk nak tawan menawan, askar-askar PKR sendiri berantakan. Dua exco PKR Perak melompat jadi bebas, akhirnya Perak tumbang, exco PKR Kedah pula letak jawatan kerana skandal. Exco PKR Selangor cuti sebulan kerna hobi seks bebasnya terbongkar. Ini cerita baru, hingga Anwar terpaksa panggil duta-duta asing semula.

Kami masih kuat..kami masih relevan..kami akan tumbangkan kerajaan secepat mungkin, kata Anwar kepada duta-duta asing.

Ini makin mengelirukan kita sebagai rakyat Malaysia, kenapa pula sampai duta-duta asing bertanyakan bilakah Anwar akan mengubah kerajaan dan menjadi PM ? Kenapa pula duta-duta asing begitu berminat sehingga sanggup turun makan malam dan mendengar penjelasan Anwar di majlis PKR ?

Anwar pun berkata, kita jemput duta-duta asing untuk tunjukkan kepada mereka "the real Malaysia" ?

'The real Malaysia ???' betulkah program makan malam anjuran PKR itu mencerminkan 'the real Malaysia'?

Di mana kedudukan orang Melayu yang mewakili 60 peratus rakyat negara ini ? Sebagai tukang tarik tali yang diwakili oleh Anwar dan Kak Wan ? Hanya sebagai 'boneka' yang berteriak lainnya bukan Melayu ? Itulah 'the real Malaysia ?'

Kalau itulah 'the real Malaysia' habislah 'Tanah Melayu' dijual kepada kaum lain dan negara asing jika benar-benar jadi berjaya jadi PM..huh!

Kesimpulannya Anwar telah berpakat dengan negara-negara asing. Tanpa negara-negara asing, ttidak sehebat mana pun Anwar.

Anwar tuduh rakyat Malaysia yang berdemonstrasi menentang Israel dan Amerika sebagai 'jaguh kampung'..berani di tempat sendiri, tetapi pengecut di depan Amerika.

Biarlah orang yang berdemontrasi dituduh jaguh kampung, lebih baik jadi jaguh kampung daripada jadi 'jaguh upahan' negara-negara asing seperti Anwar.

Sekurang-kurang jaguh kampung sayangkan agama dan negaranya, tetapi jaguh upahan asing (agen asing), sanggup gadaikan agama dan negara kepada negara asing asalkan cita-cita tercapai.

Sayangnya jaguh upahan, bukannya muda lagi, umur semakin tua, lambat laun, wakil-wakil asing akan cari jaguh upahan lain untuk menggantikan Anwar yang sentiasa sakit tulang belakang!

Alahai Anwar..dulu jadi 'ofis boy' kepada Paul Wolfowitz..kini beriya-iya pula ,mahu jumpa al Gore

Dulu bodek Wolfowitz untuk jadi balaci Presiden Bush

Sekarang nak bodek al Gore pula, sebab nak jadi balaci Presiden Barcak Obama..

Itulah tugas Anwar selama-lamanya, sebagai tukang bodek, tukang kipas, Presiden Amerika untuk jadi ofis boy Amerika..

Memang tak layak langsung jadi PM !

0 comments:

Post a Comment