Anwar Ibrahim : Mulut sokong Hamas, tetapi hati sokong Amerika?

Anda perlu hentikan lakonan. Anda perlu jujur dengan diri sendiri, bukan semata-mata untuk mendapat saham politik. Ingat semua rakyat Malaysia bodoh tidak tahu membezakan siapakah yang anda sokong sebenarnya?

Sebelum ini ketika di PRK KT, anda kata anda sokong Hamas, berbuih mulut anda yakinkan penyokong PAS, anda adalah penyokong Hamas.


Tetapi beberapa hari lepas, ketika anda menganjurkan Malam Solidariti Palestin, anda pula memakai warna Fatah.

Ketika anda berada di depan khalayak PAS, anda tunjukkan diri anda bersama dengan Hamas. Anda bercakap bahasa Melayu. Amerika tak faham, Yahudi pun tak faham, yang faham hanyalah orang Islam.

Tetapi bila anda anjurkan Malam Solidariti Palestin yang pastinya dirakam foto dan video dan tersebar di seluruh dunia, anda pula sengaja memakai warna Fatah sebagai simbolik sebenar sokongan anda.

Memang Amerika dan Yahudi tidak faham apa yang anda cakapkan kerana anda memilih untuk bercakap dalam bahasa Melayu sahaja. Anda memang mahu tujukan kepada rakyat Islam di Malaysia. Tetapi ketika berceramah di Stadium Melawati, pada malam 15 September, anda memilih bercakap dalam dua bahasa, bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris, walaupun yang hadir dalam ceramah anda semuanya rakyat Malaysia.


Walaupun anda bercakap bahasa Melayu, tetapi kawan-kawan Zionis anda di Amerika dan Zionis di Israel faham sokongan anda, apabila melihat foto dan simbol sokongan anda.

Amerika dan Israel telah lemahkan Palestin dengan pecahkan kepada Fatah dan Hamas dan Amerika telah memilih pendiriannya untuk menyokong kumpulan Fatah supaya berperang sesama sendiri. Anwar juga turut pilih simbol seperti yang dipilih Amerika.

Kenapa anda takut pakai warna 'hijau'?

0 comments:

Post a Comment