Anwar kini sedang melobi Amerika Syarikat...

Setelah berjaya mendapat sokongan daripada 50 ahli Parlimen Australia yang menuntut kerajaan Malaysia menggugurkan pertuduhan liwat ke atasnya, kini Anwar sedang berusaha mendapatkan sokongan Amerika Syarikat pula.

Sebenarnya sokongan Australia tidak menghairankan kerana perkara ini telah didedahkan oleh Majalah The Economist sejak 30 Julai 2009 lagi.


Wartawan majalah itu sudah menjangkakan kehadiran Anwar ke Perth mempunyai serampang dua mata, selain dari berdialog antara agama, memberi janji-janji manis kepada penganut Kristian, termasuk memberi kalimah Allah, tetapi matlamat terbesarnya adalah untuk mendapat sokongan antarabangsa mengenai kes liwatnya.

"That morning, Mr Anwar had been in Perth where he had met Australia’s foreign minister. What had he been doing with Stephen Smith? “Plotting,” replies Mr Anwar, with a conspiratorial wink. Mr Anwar spends a lot of time abroad with national and religious leaders whose names he drops slightly too easily into an engaging conversational style. He moves like quicksilver from one intriguing subject to the next, but you get the uncanny sense that he is speaking to what interests you.Mr Anwar thinks he will soon need international support.". Klik di sini

Nampaknya usaha melobi yang dilakukan oleh Anwar sejak pertengahan tahun lepas telah membuahkan hasil beberapa hari lepas, apabila 50 ahli palimen Australia berusaha untuk campur tangan ke atas negara Malaysia.

Nampaknya ramalan wartawan The Economict ternyata benar; " Anwar sedang berkonspirasi dengan Stephen Smith, Menteri Luar Australia ?"

Kini Anwar berada di Doha, Qatar pula. Bunyi negaranya Islamik, tetapi programnya tidak begitu Islamik sebagaimana yang cuba digambarkan Anwar. Anwar kini mengikuti program "US-Islamic World Forum" (Forum Amerika Syarikat dan Dunia Islam) yang setiap tahun diadakan di Doha, Qatar.

Kenapa Amerika Syarikat pilih Doha, Qatar sebagai "base" untuk forum itu ? Sebabnya Doha adalah proksi Amerika Syarikat dan Perdana Menteri Doha, Sheikh Hamad bin Jassem bin Jabor al-Thani merupakan tali barut pemuja kerajaan Amerika Syarikat. Recep Tayyip Erdogan, Perdana Menteri Turki juga terlibat dalam program itu. Itu pun salah seorang pemuja Amerika Syarikat nombor wahid. Sama juga seperti Anwar Ibrahim dari Malaysia!

Hillary Clinton, Setiausaha Negera Amerika akan hadir untuk memberi ucapannya dalam program itu. Begitu juga dengan Richard Holbrooke, salah seorang kawan rapat Anwar yang melantik Anwar dalam Diplomat Jemputan CFR (Concil on Foreign Relations).

Dengan kehadiran tokoh-tokoh penting Amerika Syarikat ini bolehlah Anwar mengadu domba kepada Amerika Syarikat untuk campur tangan kepada kerajaan Malaysia. Anwar memang pakar bab mengadu domba, lihatlah apa yang dilakukan ke atas DAP dan PAS, kedua-dua tunduk kepada Anwar. Lihat lah apa yang dilakukan ke atas Ustaz Hadi Awang, hingga Presiden Parti Islam itu bersetuju beri kalimah Allah kepada Kristian.

Lihatlah 'ayat' yang digunakan Anwar kepada Saiful, walaupun Saiful menolak, tetapi akhirnya Anwar berjaya juga taram punggung Saiful. Lepas taram, Anwar makan karipap daging, sambil bertanya "Are You Ok ?"

Zahid Mat Arip pernah labelkan kehebatan Anwar ini sebagai 'binatang politik' yang 'pandai menggunakan kata-kata". Maksud 'binatang yang berkata-kata' adalah separuh manusia dan separuh binatang aka iblis atau dajal!

Itulah kehebatan Anwar, bila berbicara secara bersemuka dengannya. Ustaz Hadi tewas dalam kalimah Allah, Saiful pernah tewas dalam isu liwat dan mungkin Amerika Syarikat juga bakal termakan dengan hasutan-hasutan Anwar.

Kalau baca blog Anwar,[klik di sini] cara Anwar gambarkan mengenai program 'US-Islamic World Forum' ini, semuanya indah dan bagus belaka. Semuanya Islamik belaka. Tidak ada cacat celanya, walhal program itu di belakangnya adalah agenda Yahudi!.

Memang Anwar pakar bab-bab 'retorik' ni. Buktinya Kalimah Allah yang ditentang oleh majoriti ulama' Islam untuk diberikan kepada Kristian, tetapi 'terpaksa' 'cair' dengan retorik-retorik Anwar.

Sudah terang lagi bersuluh, agenda 'kalimah Allah', ada udang di sebalik batu dan semua orang tahu mengenai perkara itu, tetapi Anwar secara terang-terangan terus meretorikkan seolah-olah dia membawa 'kultus' dari Dr Yusof Al Qaradawi untuk memberikan kalimah Allah itu kepada Kristian. Walhal pihak JAKIM telah bertanya perkara sama kepada Al Qaradawi, dan Qaradawi bersetuju dengan tindakan kerajaan Malaysia, kerana hanya orang Arab sahaja yang tahu berkenaan sosio-budaya-politik Arab, begitu juga dengan orang Melayu sahaja yang tahu tentang sosio-budaya-politik Malaysia.

Tetapi suara JAKIM tewas dengan suara Anwar yang sentiasa membawa mesejnya dalam setiap kali ceramah Mahkamah Rakyat!

Siapa di belakang 'US-Islamic World Forum' ini ? Di belakangnya adalah konspirasi Yahudi yang berselindung di belakang badan pemikir The Brookings Institution dan The Saban Center Middle East. Siapa tidak kenal Strobe Talbot, Presiden Brookings. Dia adalah seorang Yahudi, bekas Timbalan Setiausaha Negara semasa pemerintahan Presiden Bill Clinton. Siapa tidak kenal Martin Indyk, Presiden Saban Center ? Dia adalah seorang Yahudi yang aktif dalam AIPAC (The American Israel Public Affairs Committee).

Jadi Anwar adalah perkakas Yahudi atas berselindung di sebalik Forum Islam ? Klik di sini dan di sini

Anwar hari ini akan menyampaikan ceramah dalam forum itu bertajuk "A Fresh Start: Has Barack Obama Initiated a New Beginning with Muslim Communities”. Masih tidak habis-habis jadi pembodek Obama, dari Paris ke Doha, inilah kerja Anwar pembodek bontot kerajaan Amerika Syarikat!

Tetapi bodek tu bodek ada makna. Dulu bodek Paul Wolfowitz hingga dapat taraf bermastatutin di Amerika Syarikat selama dua tahun. Bodek Obama ni pula, Anwar nak apa ?

Dalam ucapan Anwar forum yang sama pada tahun lepas, Anwar juga bodek Obama. Dia kata Obama lah pemimpin dunia yang maha bijaksana dan menghormati dunia Islam dalam memperjuangkan kebebasan dan demokrasi di dunia Islam.

Dulu orang tidak faham apa makna 'kebebasan' dan 'demokrasi' yang dimaksudkan Anwar. Apabila berlaku isu Kalimah Allah, barulah rakyat Malaysia faham, itulah maksud kebebasan dan demokrasi yang cuba diterapkan Anwar di Malaysia.

Dalam ucapan dulu, Anwar kata; "Sekiranya kita boleh menjangkakan sesetengah pendekatan semula dengan Amerika Syarikat – soalan yang masih kekal : Adakah Amerika Syarikat akan menemui rakan-rakan yang boleh dipercayai di dunia Muslim? Adakah mereka (Amerika) mempunyai rakan-rakan yang boleh dipercayai di kalangan kita ? ” Klik di sini

Siapa ’kita’ itu ? Kalau difikirkan mudah ’kita’ itu merujuk ’umat Islam secara umum’. Bukan. Anwar bukan bermaksud umat Islam kerana bukan semua yang hadir di forum US-Muslim, Doha itu mewakili semua pihak Islam.

'Kita’ yang dimaksudkan Anwar itu merujuk kepada golongan Islam Liberal yang hadir dalam forum itu termasuk Anwar Ibrahim dan rakan-rakan seangkatannya. Klik di sini untuk melihat senarai kehadiran.

Kesimpulan : Kalau di Perth, Australia dulu, Anwar menghadiri "Muslim Christian Interfaith Conference'. Itu program atas kertas, tetapi program belakang-belakang adalah berunding dengan Paderi Reverend Professor James Haire berkenaan dengan isu kalimah Allah [klik di sini] dan lebih penting lagi rundingan pintu belakang Stephen Smith, Menteri Luar Australia berkenaan dengan isu liwat. Hari ini sudah terbukti hasilnya berkenaan dengan isu kalimah Allah dan sokongan 50 ahli parlimen Australia.

Bagaimana pula dengan kehadiran Anwar dalam program anjuran Brookings Institution dan Saban Center di Doha, Qatar itu. Itu atas kertas. Rundingan belakang-belakang itu yang lebih mustahak. Lepas ini kita akan lihat kesannya.

Anwar memang sibuk main belakang-belakang ni!





0 comments:

Post a Comment