Serangan ke atas PM : Fokus utama Anwar?

Di tengah kemelut PKR yang kian meruncing, dari Sabah, Sarawak hingga ke Semanjung, Anwar mula bertindak memanggil semua ahli parlimen PKR berkumpul di pejabatnya. Menurut pendedahan Zulkifli Nordin, salah seorang ahli parlimen PKR, motif utama perbincangan itu bukan untuk menyelesaikan kemelut PKR, tetapi Anwar mengarahkan semua ahli parlimen PKR mencari jalan untuk melakukan serangan besar-besaran ke atas Perdana Menteri, Najib Razak.

Bak kata pujangga, bukan nak selsaikan kudis sendiri, tetapi nak cari jalan salahkah orang lain. Itulah politik menuding jari. Nak tuding jari ke orang lain, tetapi terlupa empat jari lain menuding ke arah diri sendiri.

Anwar memang pakar mengamalkan politik tuding jari, sebab itu masalah PKR tidak selesai sampai sekarang. Bukan semakin baik, tetapi semakin parah. Kenapa ? Sebabnya bukan nak bincang cara selesaikan masalah sendiri, tetapi sibuk selesaikan masalah rumah tangga orang lain.

Bermula dengan dua ADUN PKR Perak melompat jadi calon bebas (ADUN Changkat Jering Mohd Osman Jailu dan Adun Behrang Jamaluddin Mat Radzi), hingga menyebabkan kerajaan PR di Perak akhirnya tumbang. Sepatutnya kes kelemahan ADUN-ADUN PKR ini dijadikan pengajaran dan diambil tindakan segera membendungnya, tetapi seperti biasa, Anwar tidak berminat menjaga partinya sendiri, dan sentiasa menyalahkan pihak lain, akhirnya kejadian yang sama terus berulang hingga ADUN PKR Lunas, Mohammad Radzhi Salleh lompat parti dan yang terbaru, ADUN PKR Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah juga melompat jadi calon bebas.

Mungkin perkara yang sama akan berlaku lagi, satu demi satu ADUN-ADUN PKR menjadi bebas. Yang masih PKR, seperti Zulkifli Nordin juga diasak supaya melompat parti, apatah lagi yang lain-lain. Sepatutnya Anwar memperkasakan ahli-ahli parti, tetapi Anwar lebih berminat menjaga kain orang lain, ahli sendiri diperlekehkan dan dihina supaya melompat parti.

Agenda serang Najib paling penting ?

Adakah ini pemikiran yang sesuai untuk orang yang disebut-sebut sebagai bakal PM ? Tiada agenda lain yang lebih utama, kecuali menyerang musuh yang dianggap penghalang cita-cita menjadi PM ?

Dulu serang Dr Mahathir, hingga habis gelaran yang maha jahat dilemparkan kepadanya. Tetapi Dr Mahathir tetap berjaya dalam karier politiknya, sebaliknya Anwar habis karier politik. Masa itu hanya satu tangga sahaja, tetapi belum sampai ke tangga terakhir, terus tersungkur ke pintu neraka!.

Ini bukan kata saya, tetapi kata majalah Yahudi yang selalu promote Anwar, Newsweek yang mengambarkan Anwar masuk ke alam neraka dan kembali semula dari alam neraka (to hell and back)

Kenapa Newsweek mengambarkan Anwar sebagai "to hell and back". Buruk betul 'gelaran Newsweek' kepada Anwar. Semua itu kena tanya Katherine Meyer Graham, korporat media Yahudi Amerika yang memiliki majalah Newsweek dan akhbar Washington Post. Klik di sini

Anwar sendiri berbangga-bangga dengan mukanya sentiasa masuk dalam majalah jaringan Yahudi, tetapi dalam masa sama, Yahudi cucuk jarum, dengan melabel Anwar sebagai 'manusia dari neraka'.

Itulah untungnya Anwar masuk rangkaian Yahudi, jadi ahli CFR (Council on foreign Relations)kerana dapat publisiti murahan dalam semua media kawalan Yahudi, termasuk TIME, Newsweek, Washington Post, juga syarikat TV CNN, ABC dan sebagainya.

Sebenarnya percubaan Anwar mencemar imej Najib, bukanlah perkara baru, sebelum Najib naik jadi PM, Anwar telah berusaha bersungguh-sungguh mencemar imej Najib di media antarabangsa, termasuk mengupah si gay bernama Arnaud Dubus, menulis di akhbar Perancis, Liberation. Klik di sini

Siapa Dubus ini ? Dubus juga adalah seorang wartawan yang gemar melepak di kelab-kelab gay di kota Bangkok dan mudah tertarik dengan jejaka tampan.

Siapa penaja Dubus ? Dubus bekerja di bawah tajaan ahkbar Liberation Perancis milik Edouard Rothschild, keluarga Yahudi Eropah yang memiliki kekayaan dalam bidang perbankan dan media di tiga lokasi berbeza iaitu Britain, Peranchis dan Amerika Syarikat.

Untuk mendapat maklumat-maklumat mengenai Asia Tengara, khususnya Malaysia, keluarga Rothschild hantar Dubus ke kota Bangkok. Dari kota Bangkok, Dubus berjumpa dengan Anwar. Anwar pun suka ke Bangkok!

Adakah Anwar baik dengan keluarga Rothschild ? Jawabnya Ya.

Anwar selalu himpit Emma Rothschild, salah seorang warisan keluarga besar Rothschild. Anwar selalu agung-agungkan pemikiran falsafah Amartya Sen, seorang yang berasal dari agama Hindu convert kepada atiesme setelah berkahwin dengan Emma Rothschild. Bermakna Anwar bodek Amartya Sen sebab nak beli jiwa Emma dan nak dapat simpati daripada keluarga Yahudi Rothschild.

Pada tahun 2007, Anwar sendiri menulis di blognya (anwaribrahimblog, klik di sini) bahawa dia berwacana empat tokoh bersama empat tokoh di Florence, Itali. Empat tokoh itu adalah Anwar Ibrahim , Amartya Sen , Emma Rothchild dan Michel Camdessus. Maknanya mereka kawan baik dan Anwar termasuk salah seorang daripada rangkaian mereka!

Satu pendedahan menarik telah dibuat oleh David Pidcock, Klik di sini yang mendedahkan kenapa Al Gore bermati-matian menyokong Anwar Ibrahim. Ini juga berkaitan dengan sentimen perkaitan keluarga Rothschild.

"ramai orang terkejut apabila Al Gore, Naib Presiden Amerika Syarikat menyokong secara terbuka kepada Anwar Ibrahim pada tahun 1998. Ramai yang tidak mengetahui sokongan Al Gore sebenarnya diatur oleh IMF dan Wall Street. Peneraju IMF ketika itu adalah Michael Camdessus, yang merupakan sahabat dan sekutu Anwar dan mereka pernah menjadi penulis bersama dalam sebuah buku.. Ramai yang tidak mengetahui sentimen Al Gore dipengaruhi oleh anak perempuan yang berkahwin dengan Paul Schiff,(keturunan Rothschild) pengarah Wall Street(milik Yahudi). Paul Schiff adalah keturunan Jacob Schiff yang ditugaskan untuk membiayai Revolusi Bolshevik yang menjadi dendam lama keturunannya"


Jadi apabila Zulkifli Nordin mendedahkan Anwar mengarahkan semua ahli parlimen PKR serang Najib, sebenarnya tidak mengejutkan, kerana Anwar sudah lama melakukan dan sudah lama berdendam dengan sesiapa sahaja yang mengugat kedudukannya sebagai PM.

Sudah lama Anwar mengidam jawatan PM. Tahun 1998, dia pernah idam jawatan itu, Yahudi dan media miliknya membantu menaikkan imej Anwar,Dr Mahathir dibalunnya cukup-cukup, tetapi Anwar, tetap tidak dapat.

Tahun 2008, Anwar sekali lagi idam jawatan PM, sekali lagi Yahudi dan media miliknya projek Anwar sebagai 'bakal PM', termasuk di akhbar Jerusalem Post, pak Lah dibalun Anwar cukup-cukup, tetapi Anwar masih tidak dapat.

Anwar pernah berjanji kepada korporat Yahudi di Amerika Syarikat yang sebelum ini banyak melabur duit kepadanya dan seluruh rakyat Malaysia bahawa 16 September 2008, dia akan jadi PM, tetapi pada tarikh tersebut, Anwar gagal kotakan janji, bukan dia yang jadi PM, sebaliknya Najib yang tidak pernah meminta-minta pula diangkat rakyat Malaysia menjadi PM.

"Jika Anwar gagal mengotakan janjinya menjadi PM pada 16 September, dia akan kehilangan seluruh sokongan,dia dicop sebagai penipu dan tiada lagi masa depan untuk Anwar..bukan rakyat Malaysia yang minta Anwar jadi PM pada 16 September, tetapi Anwar sendiri yang janji..bukan sekali dia berjanji, malah mengulangi beberapa kali, saya percaya Anwar akan jadi PM 16 September..kalau dia menipu saya dan Anwar bakal masuk penjara semula.." itulah kata-kata kawan baik Anwar yang juga jurukempen Anwar di internet, bernama Raja Petra Raja Kamaruddin, Malaysia-Today.

Sebab itu sampai sekarang, Raja Petra melarikan diri, hingga gagal dikesan, di mana lokasi sebenar Raja Petra bersembunyi.

Jadi jangan terkejut, jika serangan demi serangan akan dilakukan oleh Anwar ke atas Najib selepas ini. Sesiapa saja yang berada di kerusi PM, akan menjadi mangsa serangan nafsu serakah Anwar Ibrahim!

Jadi Anwar kena bertanya kepada diri sendiri, kenapa sejak dari dulu, dia gagal menjadi PM ? Apa salah Anwar, hinggakan usaha dilakukan selama sebelas tahun, akhirnya sia-sia sahaja ?

Tepuk dada tanya selera (kalau tanya iman, Anwar tak berani bersumpah!), tanya diri sendiri, kenapa ? Jawabnya semua itu perancangan Allah. Allah tak makbulkan manusia yang bongkak, taajub kepada kehebatan diri sendiri, dipenuhi dengan nafsu serakah yang jahat dan dendam kesumat mainan syaitan!




0 comments:

Post a Comment