Menuntut pendirian Anwar berkenaan HUDUD

Semalam, Anwar mengadakan sidang media selepas mesyuarat Majlis Pakatan Rakyat di Petaling Jaya kononnya ingin beri penjelasannya tentang hudud, tetapi seperti biasa jawapan Anwar tidak memuaskan, samar-samar dan tiada pendirian. Akhirnya seperti seperti sebelum ini, Anwar akan mengambil peluang melakukan serangan-serangan dilemparkan kepada pihak lain khususnya UMNO.

Taktik menyerang pihak lain bertalu-talu ini bertujuan untuk melarikan persoalan pokok, pendiriannya tentang hudud, dan mengajak penyokongnya membicarakan persoalan lain. Inilah jawapan master of the spin, tidak menjawab isu sebaliknya menyalahkan pihak lain.

Kenapa Anwar tidak mahu menyatakan pendiriannya tentang hudud ? Rasanya semua orang tahu jawapannya, sama seperti apabila orang ramai mendesak Anwar melakukan sumpah dengan menafikan tidak meliwat Saiful. Anwar juga enggan, sebaliknya menyalahkah PUTERA UMNO membaca fatihah kasi betul. Apabila Anwar tidak menjawab soalan, dan mula menyalahkan pihak lain bertalu-talu bermakna, dia berusaha untuk menyembunyikan sesuatu.

Dalam konteks hudud, Anwar sebenarnya tidak menyokong hudud, sebab itu serangan bertalu-talu kepada pihak lain. Dalam konteks liwat, Anwar sebenarnya meliwat Saiful Bukhari, sebab itu dia enggan bersumpah hingga sekarang.

Pelik juga, orang yang pernah menjadi Presiden ABIM seperti Anwar menolak hudud. Lagi pelik, orang yang pernah diramalkan menjadi bakal Presiden PAS satu ketika dulu menolak hudud, sedangkan hudud menjadi gagasan utama PAS.

Tetapi itulah realiti sebenar Anwar. Split karektor. Orang pernah meramalkan jadi Presiden PAS, akhirnya dia masuk UMNO. Orang pernah ramalkan jadi pejuang Islam, akhirnya dia jadi jaguh kepada bukan Islam. Orang pernah ramal jadi Insan Quranik, insan kamil lagi muttakamil, akhirnya dia jadi tokey pemerdagangan kalimah Allah. Orang pernah ramal jadi jaguh anti Yahudi, akhirnya dia lah kepala penyokong Yahudi dan orang pernah ramal jadi PM dari tahun 1997, tetapi hingga sekarang masih jadi peliwat.

Kenapa Anwar gagal mencapai cita-cita hingga sekarang. Sebabnya Anwar mengamalkan politik bermuka dua. Pendirian tidak jelas. Ketika dia menonjolkan dirinya seolah-olah sama seperti perjuangan PAS, tetapi anak buahnya membelasah teruk polisi PAS. Siapa tidak kenal Nik Nazmi, bekas pegawai paling kanan Anwar sekarang pegarah komunikasi PKR yang bertanggungjawab menerangkan dasar-dasar PKR kepada umum. Apa pendirian Nik Nazmi tentang hudud ? Nik Nazmi secara jelas menyatakan hudud tidak sesuai di Malaysia dan dasar PKR menolak hudud. Jadi ? Klik di sini

Mungkin ada berhujah, itu pandangan peribadi Nik Nazmi. Benarkah begitu ? Kalau benar, ada tak Nik Nazmi ditegur Anwar kerana mengeluarkan kenyataan menyanggah hudud ? Tidak ada. Ada tak, PKR mengadakan jawatankuasa disiplin menghakimi Nik Nazmi yang menentang hudud sebagaimana yang dilakukan ke atas Zul Nordin mengadakan jawatankuasa disiplin kerana kenyataannya menentang kalimah Allah kepada bukan Islam ? Pun tidak ada. Nik Nazmi lepas. Zul Noordin kena!

Itu belum ditanya lagi pendirian pembesar-pembesar PKR tentang hudud. Apa pandangan Lim Boon Chye ? Sivarasa Rasiah ? Dr Xavier Jayakumar ? Chua Jui Meng ? Tian Chua ? Elizaberth Wong ? Irene Fernandez ? Dr Jeffrey Kitingan ? Rasanya anda tahu jawapannya.

Kalau ada yang mengatakan tidak adil kerana bertanya kepada bukan Islam, sekarang kita bertanyakan kepada pembesar-pembesar PKR Islam. Apa pandangan Wan Azizah ? Azmin Ali ? Nurul Izzah ? Zaid Ibrahim ? Semua orang sudah tahu, pendirian mereka tentang hudud adalah sama dengan Anwar. Tidak bersetuju dengan hudud tetapi mendiamkan diri untuk menjaga hati PAS.

Tetapi pendirian Zaid tentang hudud semua orang tahu. Bukan setakat tentang malah saman pula PAS di mahkamah kerana mahu melaksanakan hudud. Ada yang berkata itu pendirian lama Zaid, ketika dalam UMNO, sekarang Zaid telah berubah, sudah sokong hudud. Dulu Zaid minum arak, sekarang tidak lagi, itu lah kempen-kempen PAS untuk memenangkan Zaid di Hulu Selangor. Ironiknya, walaupun PAS bermati-matian membersihkan imej Zaid, tetapi semalam, Zaid mengeluarkan kenyataan medianya sekali lagi menentang pelaksanaan hudud di Malaysia. Bermakna, Zaid masih lagi minum arak ! Klik di sini

Kalau orang kiri kanan Anwar semuanya menentang hudud, hanya Anwar seorang menyokong hudud ? Penasihat umum macam mana gagal mempengaruhi orang disekilingnya untuk menyokong hudud ? Hakikat sebenar dalam mesyuarat inner circle PKR, Anwar menjadi ketua menentang hudud, sebab itu semua anak buahnya konsisten menentang hudud, tetapi apabila Anwar berhadapan dengan PAS, dia berpura-pura jadi seperti PAS, sedangkan anak buah Anwar lain konsisten menentang hudud.

Cerdik la sikit main politik, tempelak Anwar. Bagi Anwar semuanya politik. Gadai kalimah Allah pun politik, meliwat pun politik! Bagi Anwar tiada erti halal/haram dalam kamus politiknya.

Nak kenal pendirian sebenar berkenaan Islam, dengar ucapan Anwar di depan khalayak bukan Islam. Ketika bercakap dengan media ABC Australia pada tahun 2007, Anwar dengan lantang menolak Negara Islam.

Ketika Anwar berucap di depan masyarakat Cina di Kajang pada tahun 2008, Anwar sekali lagi mengulangi pendiriannya menolak Islamic State (Negara Islam).

Tetapi ada juga mereka yang pro Anwar berhujah itu pendirian lama Anwar, pendirian sebelum menjadi Ketua PR. Allah Maha Kaya mahu tunjukkan kebenaran. Ketika Anwar pergi ke US pada Jun 2010, dalam program melutut kepada Yahudi baru-baru ini, sekali lagi Anwar mengulangi pendiriannya menolak Negara Islam. Dah berapa kali mahu ulang, kata Anwar, dah berpuluh-puluh kali dah, kata Anwar di Woodrow Wilson Center, Washington DC.

Bukan setakat Anwar kata dia menolak Negara Islam, tetapi dia memberi sebab kenapa dia menolak Negara Islam. Pertama Negara Islam menghalang kebebasan beragama. Kedua Negara Islam menghalang kebebasan (termasuk soal meliwat. Anwar juga menjelaskan secara terperinci, apa yang dia mahu. Dia mahu sebuah Negara Sekular, yang menjunjung kedaulatan undang-undang barat yang menjamin kebebasan beragama termasuk murtad dan menjamin kebebasan meliwat!. Klik di sini

Kalau sudah terang-terang Anwar menolak Negara Islam, jadi apalah sangat dengan hudud yang merupakan salah satu daripada kompenan Negara Islam..


1 comments:

Post a Comment